Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Ενημερωτικό Σημείωμα



Προς Τα Μέλη της Αντιπροσωπείας του Τ.Ε.Ε.,
που συνοδεύει  α) τον Προϋπολογισμό ΤΕΕ οικονομικού έτους 2014
                          β) τον Ισολογισμός - Απολογισμός οικ. χρήσης  2012
Συνάδελφοι,
η υλοποίηση του τρέχοντος προϋπολογισμού του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί το δυσκολότερο εγχείρημα στα 90 χρόνια λειτουργίας του.

Μετά την ψήφιση του νόμου 4093 στις 12 Νοεμβρίου του 2012, που συνδυάστηκε με την κατάργηση των βασικότερων εσόδων του Επιμελητηρίου (2% επί των αμοιβών μελετών – επιβλέψεων, 1%ο επί των προϋπολογισμών των έργων), οι Κασσάνδρες μιλούσαν, είτε για ένα ΤΕΕ εναγκαλισμένο με την εκάστοτε κυβέρνηση, μέσω επιχορηγήσεων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό είτε για ένα ΤΕΕ που προσεχώς καταργείται, μέσω μίας «απλής νομοθετικής ρύθμισης».
Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην πρόβλεψή του προϋπολογισμού του 2013 για αντικατάσταση των συγκεκριμένων εσόδων από άλλες υπηρεσίες που θα αναδεικνύουν το θεσμοθετημένο ρόλο μας και το δημόσιο συμφέρον, κάποιοι είπαν ότι θα ήταν καλύτερα στη θέση του συγκεκριμένου κωδικού «να βάζαμε έσοδα από κρατικά λαχεία».
Παρόλες τις τεράστιες δυσκολίες, το δυσοίωνο συνδικαλιστικό και κυβερνητικό κλίμα σε συνθήκες πρωτόγνωρης οικονομικής κρίσης, το ΤΕΕ προχώρησε, και μάλιστα μέσα από τις αντιφατικές αποφάσεις του αρμόδιου επιτρόπου για τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (κεντρικά), που δεν του επέτρεπαν να πραγματοποιεί μέχρι την έγκριση του Προϋπολογισμού του καμία απολύτως δαπάνη, πέραν της μισθοδοσίας και των εργοδοτικών εισφορών και προσπαθούσαν να το αφυδατώσουν για να λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο για να πληρώνει τους υπαλλήλους του.
Όλοι μας γνωρίζουμε ότι ο Προϋπολογισμός του ΤΕΕ εγκρίθηκε στις 23 Αυγούστου του 2013 και όλοι μας γνωρίζουμε ότι μέσα από τις όποιες αντιξοότητες και τις όποιες στερεότυπες συνδικαλιστικές πρακτικές πρέπει να συνεχίζουμε να προχωρούμε, «χωρίς εκπτώσεις» και να διεκδικούμε την υλοποίηση όλων εκείνων των δράσεων, που συντελούν στην ανάπτυξη, προάγουν την επιστήμη και το επάγγελμα του μηχανικού, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύουν το ρόλο του ΤΕΕ ως του θεσμοθετημένου συμβούλου του κράτους και του θεματοφύλακα του δημόσιου συμφέροντος.
Όπλο του ΤΕΕ σε αυτή την πορεία αποτελούν, τόσο η επίτευξη των τεράστιων οικονομιών που επιτεύχθηκαν από την κεντρική διοίκηση, όσο και η αξιοπιστία του στις υπηρεσίες που του έχουν ανατεθεί από την πολιτεία και έχει υλοποιήσει.
Επισημαίνεται χαρακτηριστικά ότι:
α) από τα 6.130.000,00 € των ανελαστικών δαπανών της κεντρικής διοίκησης του 2012, φέτος υπολογίζεται μείωση κατά ποσοστό 43%, δηλαδή υπολογίζεται να κυμανθούν στην τάξη των 3.500.000,00 €.
β) στο «νεκρό» μήνα Αύγουστο και μετά την ψήφιση του νόμου 4178 (8.8.13) το ΤΕΕ χρηματοδότησε με τα πενιχρά οικονομικά του και υλοποίησε το νέο σύστημα υπαγωγής για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων κατασκευών, σε διάστημα λιγότερο των 30 ημερολογιακών ημερών, και μάλιστα χωρίς να έχει πληρωθεί το κόστος του προηγούμενου συστήματος του νόμου 4014.
γ) η λειτουργία από το ίδιο το Επιμελητήριο του υπαίθριου σταθμού στάθμευσης αυτοκινήτων στο ιδιόκτητο οικόπεδο στο δήμο Αμαρουσίου.      
Τίποτε όμως δεν είναι ευοίωνο για το μέλλον.
Όλα τα πάγια αιτήματα του ΤΕΕ, που συνδυάζονται και με την οριστική λύση του οικονομικού του προβλήματος, όπως η λειτουργία των ατομικών μητρώων των μελετητών και κατασκευαστών δημόσιων και ιδιωτικών έργων, ο έλεγχος των προϋπολογισμών των έργων, ο φορέας πιστοποίησης των τεχνικών επαγγελμάτων, οι προδιαγραφές και τα τιμολόγια των δημοσίων έργων, το ΜΗΣΙΕ, η Ταυτότητα του Κτιρίου, η υπηρεσία μίας Στάσης, το ΓΕΜΗ, οι εξετάσεις των Ενεργειακών Επιθεωρητών, το ηλεκτρονικό σύστημα έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, όλα είναι μπροστά μας και απαιτούν λύσεις και ταυτόχρονα νομοθετικές ρυθμίσεις.
Η υπό αυτή την έννοια η σύνταξη - ψήφιση και η εκτέλεση του παρόντος  προϋπολογισμού του Τεχνικού Επιμελητηρίου, αποτελεί ένα απλό λογιστικό φύλλο προς την πολιτεία και το εποπτεύον υπουργείο στα πλαίσια μίας τυπικής διαδικασίας, μέχρι την οριστική και βιώσιμη λύση του οικονομικού προβλήματος. Δηλαδή ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός πρέπει να ψηφιστεί και να εγκριθεί για τυπικούς λόγους και αποκλειστικά και μόνο για τη λειτουργία του ΤΕΕ. Άλλωστε η νέα διοίκηση στην πρώτη συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας μπορεί να προβεί σε τροποποιήσεις ή αλλαγές.
Βέβαια αυτό δεν σημαίνει εφησυχασμό.
Ήδη μπήκαμε σε προεκλογικό χρόνο και πολλοί, μπορεί να μην θέλουν να παραδεχθούν ότι κάτι πρέπει να αλλάξει ή να τα περιμένουν όλα από μια νέου τύπου διοίκηση, που μαγικά θα επαναφέρει τα πάντα στην προ του 2008 κατάσταση. 
Το μόνο βέβαιο είναι, ότι πρέπει υπεύθυνα, νηφάλια και αφήνοντας πίσω μας τις άγονες και στερεότυπες διαμάχες, τις κατεστημένες συνδικαλιστικές πρακτικές να λειτουργήσουμε ως καταλύτης και πόλος συσπείρωσης των συναδέλφων, και να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις των καιρών.
Δεν είναι δυνατόν το υπουργείο οικονομικών και ο Γιάννης Στουρνάρας να ανακοινώνει ότι στα τέλη του έτους θα αποκτήσουμε  ενδελεχές σχέδιο ανάπτυξης, διότι «ανατέθηκαν στο ΚΕΠΕ και στον ΙΟΒΕ μελέτες με στόχο την ανάδειξη προτάσεων για την πορεία που πρέπει να ακολουθήσει η ελληνική οικονομία μεσο-πρόθεσμα, τη συμβολή του κράτους στην πορεία αυτή και θα επισημάνουν τους κλάδους που μπορούν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επάνοδο της εθνικής οικονομίας και …» και εμείς, ως ο θεσμοθετημένος Τεχνικός Σύμβουλος της Πολιτείας να μην έχουμε ήδη καταθέσει το δικό μας αναπτυξιακό σχέδιο.
Ούτε είναι δυνατόν από τον περασμένο Νοέμβριο που ζητήθηκε, μέσω του αντίστοιχου ενημερωτικού σημειώματος του Προϋπολογισμού του 2013, η συμβολή όλων των συναδέλφων για προτάσεις σε σχέση:
*      με διευρυμένες παροχές για τους πολίτες
*      με ανταποδοτικές υπηρεσίες για τα μέλη του ΤΕΕ,
*      και την εξοικονόμηση πόρων,
να μην έχουν μέχρι σήμερα κατατεθεί ουσιαστικές προτάσεις, αλλά και η πρόταση του υπογράφοντα για διερεύνηση της δυνατότητας διεξαγωγής των επερχόμενων εκλογών του ΤΕΕ με αποκλειστικά ηλεκτρονικό τρόπο να οδηγείται στις καλένδες των παραταξιακών συμφερόντων.

Αθήνα,  10  Οκτωβρίου 2013,        
Κωνσταντίνος Μακέδος,
μέλος Δ.Ε. του ΤΕΕ, υπεύθυνος Οικονομικών








ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Σε ότι αφορά τον απολογισμό του 2013 και τον προϋπολογισμό του 2014, επισημαίνεται ότι:
·         Τα αποθεματικά του ΤΕΕ μειώθηκαν την 12.03.2012 κατά 1.933.026,30 € (δηλαδή από 2.781.569,43 € έγιναν 848.543,13 €) λόγω εφαρμογής του Προγράμματος αναδιάρθρωσης του Ελληνικού Χρέους, ποσό που δεν αναπληρώθηκε στο τρέχον έτος, δυσχεραίνοντας έτσι την οικονομική μας κατάσταση.
  • τα αναμενόμενα έσοδα υπολογίζονται μειωμένα κατά περίπου 8.500.000,00 € από τα προϋπολογιζόμενα
  • τα έξοδα του ΤΕΕ για το 2013 είναι εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 43% συγκριτικά με τον απολογισμό του 2012.
  • προβλέπεται δαπάνη 450.000 € για τη διενέργεια της εκλογής των οργάνων του ΤΕΕ, εντός του 2013.

Συγκεκριμένα:
   Η ταμειακή κατάσταση του ΤΕΕ την 10/10/2013 ήταν:
   Λογαριασμός  Τρέχουσας Ταμειακής Διαχείρισης           20.000,00 €
   Λοιποί Τρέχοντες Λογαριασμοί                                        1.100.000,00 €
   Σύνολο                                                                             1.120.000,00 €
  Εκτίμηση Απολογισμού 2013
      Προϋπολογισθέντα  2013                       Πραγματοποιηθέντα 2013
Έσοδα Τακτικού
Προϋπολογισμού       19.500.000,00
Π.Δ.Ε.                        52.560.000,00                            

        11.500.000,00
                  ---    
Έξοδα Τακτικού
Προϋπολογισμού       19.500.000,00
Π.Δ.Ε.                        52.560.000,00                             

        11.500.000,00
                  ---    

Πριν αναλυθεί ο προϋπολογισμός του 2014 παρατίθεται ο Οικονομικός Απολογισμός του 2012.



Ο Απολογισμός της χρήσης του Οικονομικού έτους 2012 έχει ως εξής: 

 

1) Ο Απολογισμός της χρήσης του οικονομικού έτους 2012 έχει ως εξής:

          

Προϋπολογισθέντα
            2012
Πραγματοποιηθέντα
          2012
  Ποσοστό
υλοποίησης

ΕΣΟΔΑ ΤΑΚΤΙΚΟΥ   
         23.490.000,00                     
           19.560.984,05                   
    83,26 %
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ            Π.Δ.Ε.                           
         20.020.000,00                                
                        -
         -
ΣΥΝΟΛΟ
         43.510.000,00                     
           19.560.984,05                   





ΕΞΟΔΑ ΤΑΚΤΙΚΟΥ   
         23.490.000,00
           18.915.962,22
    80,52 %
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ            Π.Δ.Ε.                           
         20.020.000,00                                 
                      -
         -
ΣΥΝΟΛΟ
         43.510.000,00                     
           18.915.962,22


  ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΧΡΗΣΗΣ 2012:            645.021,83 €
 
 2) Συγκριτικά στοιχεία Οικονομικών Χρήσεων 2011,2012 και 2013

Πραγματοποι-ηθέντα 
1/1 - 30/9/2011
1/1-30/9/2012
1/1-30/9/2013
ΕΣΟΔΑ

17.858.000,00
17.847.000,00
9.450.000,00
ΕΞΟΔΑ
16.373.000,00
15.110.000,00
7.785.000,00

3) Ο Προϋπολογισμός για τη χρήση 2014 προβλέπεται να έχει: 

ΕΣΟΔΑ ΤΑΚΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ     :        19.996.300,00 
Π.Δ.Ε                             :         55.560.000,00 
ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ       :         75.556.300,00 

ΕΞΟΔΑ ΤΑΚΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ    :         19.996.300,00 
Π.Δ.Ε.                           :          55.560.000,00 
ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΟΔΩΝ      :          75.556.300,00 
Η πρόβλεψη για τα βασικά κονδύλια εξόδων είναι:
·          7.290.000,00 για Μισθοδοσία Προσωπικού Κεντρικής Υπηρεσίας και Περιφερειακών Τμημάτων (που πλέον θα υλοποιηθεί για το 2014 από την κεντρική υπηρεσία), έξοδα παραστάσεως και εργοδοτικές εισφορές, δηλαδή ποσοστό 36,45% επί του τακτικού προϋπολογισμού.
·         1.050.000,00 για Ενοίκια-Κοινόχρηστα, δηλαδή ποσοστό  5,25% επί του τακτικού προϋπολογισμού.
·         1.450.000,00 για επιχορήγηση των Περιφερειακών Τμημάτων, δηλαδή ποσοστό 7,25% επί του τακτικού προϋπολογισμού.                    
·         480.000,00 για την επιχορήγηση Συλλόγων, δηλαδή ποσοστό 2,40% επί του τακτικού προϋπολογισμού.
·         450.000,00 για την οργάνωση και διενέργεια Συνεδρίων, Ημερίδων, δηλαδή ποσοστό 2,25% επί του τακτικού  προϋπολογισμού.
·         200.000,00 για οδοιπορικά και ημερησία αποζημίωση εσωτερικού και εξωτερικού, δηλαδή ποσοστό 1,00% επί του τακτικού προϋπολογισμού.
·         532.000,00 για ταχυδρομικά τέλη, ΟΤΕ, ΔΕΗ, καθαρισμό κτιρίου, δηλαδή ποσοστό 2,66% επί του τακτικού προϋπολογισμού.
·         1.000.000,00 για διενέργεια εκλογών στις 24/11/2013, δηλαδή ποσοστό 5,00% επί του τακτικού προϋπολογισμού.
·         1.400.000,00 για την λειτουργία της Τράπεζας Πληροφοριών (Ηλεκτρονικός και λοιπός κεφαλαιουχικός εξοπλισμός, ενοίκια, Ο.Τ.Ε., κλπ. έξοδα), δηλαδή ποσοστό 7,00% επί του τακτικού  προϋπολογισμού.
·         2.703.000,00 αντικριζόμενα με τα έσοδα κρατήσεις υπέρ δημοσίου & τρίτων, δηλαδή ποσοστό 13,51% επί του τακτικού προϋπολογισμού.
Οι ανελαστικές δαπάνες ανέρχονται στο ποσό των 15.730.000,00 ποσοστό 78,60% επί του τακτικού προϋπολογισμού.
Η πρόβλεψη για τα βασικά κονδύλια εσόδων είναι:
·         Έσοδα από συνδρομές                                                        5.240.000,00     
·         Έσοδα από Τράπεζα Πληροφοριών                                  1.130.000,00        
·         Έσοδα από αξιοποίηση περιουσίας                                  1.650.000,00
·         Παράβολα εγγραφής Ενεργειακών Επιθεωρητών                450.000,00
·         Έσοδα από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα,
 εταιρείες  και ιδιώτες                                                            358.000,00                                          
·         Ποσοστό ανταπόδοσης ΤΕΕ                                             5.000.000,00

·         Αποπληρωμή Προγραμματικής Συμφωνίας ΤΕΕ-ΥΠΕΚΑ    620.000,00
·         Υπηρεσίες εξυπηρέτησης Μητρώων Μελετητών και Εργοληπτών
Ιδιωτικών Έργων.                                                              1.612.000,00
·         Αντικριζόμενα έσοδα με τα έξοδα (αφορούν υποχρεώσεις που καταβάλλονται εντός του έτους στο Δημόσιο)            2.745.900,00
Στον προϋπολογισμό του 2014 αναγράφεται ποσό ύψους 55.560.000,00 €. Έσοδα αντικριζόμενα με Έξοδα, το οποίο θα καλύψει  προγράμματα και χρηματοδοτήσεις από την Π.Δ.Ε.
                                                           

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου